Shama Israelu adonoi Ilahaini adonoi ahud (Wahai bani Israel Tuhan kamu dan Tuhan Kita adalah Tuhan yang Esa) -Yesus (Isa)

Tuesday, March 16, 2010

SIAPA NABI TERAKHIR? MUHAMMAD ATAU YESUS?

Nabi terakhir adalah anabi yang terakhir dilahirkan, bukan yang terakhir mati. Kalau kita lihat Nabi Muhammad adalah nabi yang terakhir dilahirkan ke dunia ini. Sebagai contoh untuk kita lebih faham adalah :
John mempunyai 5 orang anak, anak pertama bernama A, kedua B, ketiga C, keempat D dan kelima E. Si A pergi belajar keluar negara, sednagkan anak-anak yang lain belajar di Malaysia. Pada suatu hari B, D dan E kemalangan jalan raya dan mati. sekarang John hanya tinggal dua orang anak sahaja iaitu A dan C, siapakah anak bungsu John adakah A atau C? Bukan, anak bungsu John tetap E sungguhpun E telah mati dulu.

2 comments:

  1. anda mengunakan contoh yang membuatkan saya ketawa. maaf ya..tapi saya percaya pada ayat ini "I am the Alpha and Omega, the First and the Last, the Beginning and the End" Revelation 22:13. Apakah Muhammad orang yang pertama datang ke dunia ini? Apakah Muhammad orang yang akan datang pada kiamat nanti iaitu orang yang terakhir? Jawapannya BUKAN. Jawapannya ialah DIA yang menyatakan ayat Revelation 22:13 di atas. Halleluyah!!!

    ReplyDelete
  2. Yesus berkata pada kedatangan yesus perrtama kedunia, baru muhammad muncul di abat ke 7. Yesus berkata; Akulah Alfa dan Omega; 'PERTAMA DAN TERAKHIR...DISINI KUNCINNYA. DAN KALAU MUHAMMAD DATANG APA ABAT KE 7, dan dia mengakan Muhammad nabi terkahir, dan kita itu adalah penipuan dari bangsa Arab. Hanya manusia bodoh dapat ditipua dengan ajaran islam. Yang pertama kan Yesus, baru kedua datangnya Muhammad.

    Nabi terkahir Yesus dia datang dan tetap hidup untuk selamanya, nah Muhammad dan katakan dia nabi terakhir tetapi akhir dia mati sebagai nabi terakhir terkubur di alam maut Medinah...? Malahan Muhammad memohon bantuan doa syahlawat untuk dirinya, agar mendapat kedudukan terindah seperti Yesus di Surga >?

    ReplyDelete