Shama Israelu adonoi Ilahaini adonoi ahud (Wahai bani Israel Tuhan kamu dan Tuhan Kita adalah Tuhan yang Esa) -Yesus (Isa)

Thursday, August 20, 2009

KENAPA ISLAM TIDAK TERIMA HOMOSEXUAL

1. Tujuan Penciptaan Lelaki dan Perempuan

Hai sekalian manusia, bertakwalah kepada Tuhan-mu yang telah menciptakan kamu dari diri yang satu, dan daripadanya Allah menciptakan istrinya; dan daripada keduanya Allah memperkembang biakkan laki-laki dan perempuan yang banyak (An-Nisa' 4;1)

Merujuk ayat di atas jelas Allah menjadikan lelaki dan perempuan untuk mencari pasangan berlainan jantina bukannya sesama jantina seperti Gay dan lesbian. Kalau manusia cuba melawan fitrah dengan memilih sesama jantina maka keseimbangan alam ini akan terancam dimana kelahiran akan semakin berkurang.
Allah menjadikan bagi kamu isteri-isteri daripada jenis kamu sendiri dan menjadikan bagimu daripada isteri-isteri kamu anak-anak dan cucu-cucu, dan memberimu rezeki daripada yang baik-baik ... (An-Nahl 16;72)

2. Sejarah perkembangan Homoseksual

Mengikut Hadith yang dilaporkan oleh Ibnu Asakair, Homoseksual mula-mula diperkenalkan oleh Syaitan yang menyerupai seorang pemuda kacak.

Amalan kejahatan ini bermula apabila syaitan datang kepada kaum ini menyerupai seorang pemuda kacak dan mengajak mereka berasmara dengannya. Kemudian penduduk itu tercebur dalam kejahatan ini dan mengamalnya secara melampau (Ibnu Asakair).

Kemudian amalan ini dibawa ke kawasan masyarakat Kaum Nabi Luth oleh lelaki dari bandar yang telah terjangkiti penyakit homoseksual. Kemudian amaln ini merebak kepada kaum Nabi Luth seperti diterangkan oleh Allah dalam Surah Al-A'raaf 7;80-81

Ingatlah tatkala Luth berkata kepada kaumnya: "Mengapa kamu mengerjakan perbuatan keji itu, yang belum pernah dikerjakan oleh seorang pun di dunia ini sebelummu?" Sungguh kamu mendatangi lelaki untuk memuaskan nafsumu kepada mereka, bukan kepada wanita, bahkan kamu adalah kaum yang melampaui batas (Al-A'raf 7;80-81)

3. Allah melaknat Homosexual
Dan Kami turunkan kepada mereka hujan (batu); maka perhatikanlah bagaimana kesudahan orang-orang yang berdosa itu (Al-A'raaf 7;84).

Maka tatkala datang azab Kami, Kami balekkan jadikan negeri kaum Lut itu yang di atas ke bawah, dan Kami hujani mereka dengan batu daripada tanah terbakar secara bertubi-tubi, yang diberi tanda oleh Tuhanmu, dan siksaan itu tiadalah jauh dari orang-orang yang zalim (Hud 11;82-83).

4. Penyebaran Homosexual ke Eropah dan Barat
Kemudian Homosexual menyebar kepada Bangsa Greek dan Roma seperti dilaporkan antara tokoh-tokoh yang mengamalkan Homosexual adalah Socrates, Aristotle dan Alexander the Great. Kemudian Homosexual merebak ke Perancis dan Jerman pada abad ke 13 serta Amerika pada Tahun 1948.

Pada abad ke 13 amalan Homosexual sudah melampau di Perancis sehingga kerajaan Perancis menghalang aktiviti tersebut dengan menggubal Undang-undang Hukuman mati bagi pengamal Homosexual.

Manakala di Jerman sebelum Rejim Nazi, Parti World Association for Sex Reform telah mengkempen amalan Homosexual yang dipimpin oleh Dr. Magus Hersheffeld. Parti tersebut memperjuangkan pengesahan Undang-Undang Homosexual selama enam tahun, akhirnya Undang-undang tersebut disahkan dengan syarat Homosexual dilakukan atas persetujuan kedua pihak dan jika dilakukan dengan kanak-kanak maka harus mendapat kebenaran penjaganya.

Di Amerika, Henley Kansey (!948) merekodkan bahawa sepertiga daripada 12,000 pernah terlibat dalam Homosexual dan 77% Pelajar sekolah Tinggi cenderung kepada Homosexual.

5. Perkembangan Homosexual di Timur
Dilaporkan negara yang pertama sekali mengamalkan homosexual di Timur adalah Iran. Homoseksual diamalkan oleh satu kumpulan syiah yang menganggap bahawa anal sex kepada isteri dibolehkan, kemu. Homoseksual diamalkan dian bertukar pasangan kepada pemuda. Amalan ini kemudian menyebar ke Afganistan, Pakistan dan India. Pada tahun 1945 ditemui sarang pelacur lelaki (Gay) di Karachi, begitu juga di bandar-bandar India tetapi lebih tertutup. Di Bahrain juga ditemui sarang pengamal Homosexual bahkan diluluskan oleh kerajaan.

6. Kesan buru Homosexual
a. Hilang rasa malu dan tidak bermoral sehingga mereka sanggup meliwat budak-budak lelaki yang masih kecil semata-untuk untuk memuaskan nafsunya.
b. Hilang keberanian, maruah diri dan wujud tingkah laku yang menjijikkan
c. Kaum tersebut akan pupus tanpa meninggalkan zuriat sehingga matlamat penciptaan lelaki tidak tercapai iaitu untuk melahirkan keturunan
d. Manusia akan pupus selepas beberapa tahun ke hadapan sekiranya amalannya berleluasa dan akan menimbulkan banyak jenayah-jenayah lain.
7. Pandangan Islam tentang Homosexual
1. Al-Quran
Dan terhadap dua orang yang melakukan perbuatan Homoseksual di antara kamu, maka berilah hukuman kepada keduanya, kemudian jika keduanya bertobat dan memperbaiki diri, maka biarkanlah mereka (An-Nisa'4;16).
2. Hadith
a. Muhammad berpesan: Perkara yang paling aku takuti yang menimpa umatku adalah amalan Kaum Luth (Homosexual).
b. Amalan Homosexual (liwat) sangat buruk dan mengaibkan. Larangannya sangat ditekankan. Aku risau kita akan tercebur didalamnya dan menghadapi kemurkaan Allah.
Allah tidak melihat kepada lelaki yang melakukan sex luar tabi'i dengan lelaki lain (Homosexual) atau perempuan melalui duburnya (dilaporkan oleh Tirmizi dan Nasa'i).
c. Laknat Allah ke atas orang yang melakukan Homosexual, Laknat Allah ke atas orang yang melakukan Homosexual, Laknat Allah ke atas peliwat (Homosexual) dilaporkan oleh Tabrani.
Apabila Homosexual dilakukan dengan berleluasa, Allah menarik bantuan-Nya daripada makhluknya dan mereka dibinasakan (dilaporkan Tabrani).
d. Terdapat empat kumpulan manusia yang dimurkai Allah apabila mereka bangkit daripada tempat tidur pada waktu pagi dan masuk waktu malam....Muhammad berkata : di antara mereka adalah orang yang mengamalkan Homosexual (dilaporkan oleh A-Targhib Tarhib).
e. Bunuhlah orang yang mengamalkan amalan kaum nabi Luth, iaitu orang yang melakukan Homosexual.
8. Pencegahan Homosexual
a. Janganlah seorang lelaki bertemu lelaki lain atau seorang perempuan bertemu perempuan lain dalam keadaan bugel
b. Muhammad melarang dua perempuan untuk tidur bersama dalam keadaan bugel dan begitu juga melarang lelaki tidur bersama dalam satu selimut (dilaporkan oleh At-Tarbani).
c. Janganlah seorang lelaki melihat zakar lelaki lain dan juga janganlah seorang perempuan melihat alat sulit perempuan yang lain. Janganlah seorang lelaki tidur bersama lelaki lain dalam satu selimut (dilaporkan oleh Muslim).
d. Janganlah seorang lelaki berbaring dengan lelaki lain walaupun di hujung katil.
9. Akibat amalan Homosexual
a. Seorang lelaki yang merelakan dirinya dijadikan pemuas nasfu lelaki lain maka Allah akan memberikan ransangan sexual kepada lelaki sebagaimana seorang lelaki gairah kepada seorang perempuan.
b. Bakteria yang terdapat dalam dubur akan menyebabkan zakar pengamal Homosexual tidak dapat berfungsi dengan baik (Lemah Syahwat) pandangan pakar Islam.
c. Homosexual akan merusakkan jiwa/perasaan, sehingga terjadi krisis identiti sehingga akan timbul minat kepada kelamin yang saya.
d. Menyebabkan syndrom penyakit mental yang disebut Neurasthenia (Penyakit lemah saraf) mengikut kajian dokter perubatan.
e. Tekanan mental berlebihan sehingga suka menyendiri dan mudah tersinggung maka tidak dapat kebahagian dalam hidup.
f. Mempengaruhi otak sehingga kemampuan berfikir menjadi lemah dan minat menjadi lemah maka kemampuan otaknya menjadi lemah juga.
10. Larangan merenung lelaki
Muhammad melarang seorang lelaki merenung lelaki lain dengan penuh gairah.
Dan terhadap dua orang yang melakukan perbuatan keji di antara kamu, maka berilah hukuman kepada keduanya, kemudian jika keduanya bertobat dan memperbaiki diri, maka biarkanlah mereka. Sesungguhnya Allah Maha Penerima tobat lagi Maha Penyayang.
Islam cukup tegas terhadap pelaku Homosexual kerana dapat membahayakan

9 comments:

  1. what should we do to bring LGB to right path ?

    ReplyDelete
  2. BUT IT STILL NEVER STATES WHAT OTHER HARM HOMOSEXUALITY CAN BRING US TO?

    IT ONLY STATES THAT HOMOSEXUALITY CAN LEAD TO EXTINCTION OF MANKIND, BUT THAT WILL HAPPEN SOONER OR LATER ANYWAY. NEXT, IT IS PROVEN THAT NOT EVERYBODY IS BORN GAY/LESBIAN/BISEXUAL/TRANS, SO WHY THE HELL WILL MANKIND EXTINCT?WHY NOT JUST LEAVE THIS SMALL GROUP OF LGBT ALONE?

    I DONT GET MY OWN RELIGION SOMETIMES. WHAT'S SO BAD ABOUT BEING A HOMOSEXUAL?IF YOU SAY HOMOSEXUALITY CAN CAUSE AIDS, WELL SEX AMONG OPPOSITE GENDERS CAN ALSO LEAD TO AIDS. SO WHAT DO YOU GUYS HAVE TO SAY ABOUT THIS?

    ReplyDelete
    Replies
    1. pada pendapat saya, sebagai umat islam kita haruslah berfikir jauh. Bukan sekadar memikirkan duniawi tetapi juga akhirat.

      Maybe in your thoughts, there's no harm in homosexuality. please keep in mind that, in the end, all the non believers and this so called legalized sex marriage do-er will be judge by Allah S.W.T and the consequences are severely bad. It is our duty in this world as the khalifah to help them through preaches slowly if we truly care about them. we live to adapt which means we should accept this homosexuality but know that it is still wrong. Help them if we could. think throughout the future. the future is yesterday's decisions. assalamualaikum

      -pandangan saya

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. Shut up the hell up you good for nothing! You know nothing about life yet never try to find the answer!

      And now you're here talking as if you have any right to question about this matter as it is truly wrong!

      First of all, I would like to ask, why would you do something that is totally different from what the others do? Isn't that just mean, that you only want to try something new as you want to challenge human's natural disposition? This is about human's right! It would be the same as someone that want to try something new and end up taking illegal drugs. And that's what truly make a country and society corrupted. In other word, being a gay only going to lead to another corruptions.

      Secondly, being a gay couple is not going to create any happy family and that is to say, you guys don't even have any purposes to do the homosexual other than just to satisfy your lust. In other word, no matter what kind of corruptions happen in your society, you won't care at all as you are one of the parasites of the society and only care about yourself. Someone like you not supposed to be existed in society at all!

      You just keep wandering in life without having any purposes and just waiting for your certain death. Let me just say, how come you could call yourself as a human when you don't even have any self-dignity?! You are worse than animals! No one needs someone like you!

      Delete
  3. dari tahun ke tahun LGBT dari sebuah kumpulan kecil akan menjadi besar. sebab semakin lama ia semakin popular di negara2 atau bandar2 maju seperti new york dan sebagainya. ia seperti penyakit berjangkit yang parah jika kita tidak sekat dari awal.jika tiada halangan anak2 yg semakin membesar akan merasakan LGBT adalah sesuatu yang normal.
    adakah ia normal? TIDAK.
    jika anda pengamal LGBT anda sebenarnya perlukan bantuan dan sokongan komuniti utk pulih.

    antara kesan LGBT
    1, runtuhnya institut rumah tamgga. - semakin x mempunyai anak sendiri. kalau ada mengunakan ibu tumpang dan sebagainya.
    2. LGBT itu terang2 ditolak oleh islam dan beberapa agama lain. jadi jika LGBT dihalalkan atau perkahwinan LGBT di iktirafkan. maknanya akan berlaku pelbagai musibah dlm komuniti itu sendiri. dari segi logik: akan berlaku pelbagai penyakit kelamin dan jiwa.
    SEX AMONG OPPOSITE GENDERS CAN ALSO LEAD TO AIDS.. betul. tetapi cuba tengok PUNCA sebab ia berlaku..? salah satu sebabnya ialah bertukar2 pasangan. sbrnya bertukar2 pasangan itu pun adalah haram di sisi islam.. bila manusia x mahu dengar hukum agama. maka ia akibatnya kesan nya menjadi rentetan penyakit ke penyakit yg lain sehingga manusia tak bersalah menjadi sasaran.

    penyakit ini tidak dapat dikawal, sebabnya pointnya adalah bagaimana kita hendak menghalang keinginan sex seseorg ? yang sentiasa percaya logik akal? dan mengamalkan sex bebas?
    kita bukan bercakap kepada seorg manusia.. tapi kita bercakap kepada berjuta2 manusia yang akan terdedah kepada bahayanya penyakit2.. yg masih tiada lagi ubat .. cthnya terbaik.. boleh google AIDS di afrika selatan.. kenapa ia berlaku..dan siapa yang menjadi mangsa.

    cuba saudara perhatikan .. setiap apa peraturan agama yg diturunkan allah itu , semmegnya kalau diperhatikan akan kita sedari seperti kejam . tetapi hakikatnya, ia adalah suatu jalan kepada kehidupan yang lebih sempurna dan sejahtera. kalau saudara seseorg yg sering berfikir dan sering buat reserch mungkin saudara faham apa yang cuba saya sampaikan. wlhualm.. terima kasih -sekadar pendapat

    ReplyDelete
  4. pada pendapat saya, sebagai umat islam kita haruslah berfikir jauh. Bukan sekadar memikirkan duniawi tetapi juga akhirat.

    Maybe in your thoughts, there's no harm in homosexuality. please keep in mind that, in the end, all the non believers and this so called legalized sex marriage do-er will be judge by Allah S.W.T and the consequences are severely bad. It is our duty in this world as the khalifah to help them through preaches slowly if we truly care about them. we live to adapt which means we should accept this homosexuality but know that it is still wrong. Help them if we could. think throughout the future. the future is yesterday's decisions. assalamualaikum

    -pandangan saya

    ReplyDelete