Shama Israelu adonoi Ilahaini adonoi ahud (Wahai bani Israel Tuhan kamu dan Tuhan Kita adalah Tuhan yang Esa) -Yesus (Isa)

Tuesday, August 11, 2009

KENAPA UMAT ISLAM BENCIKAN ORANG ISRAEL?

Jawapannya:
Tuduhan ini tidak benar sebab tidak ada satu ayatpun dalam Al-Qur'an yang menyuruh umat Islam untuk membenci orang Israel bahkan Allah telah mengangkat derajat orang-orang Israel ke peringkat yang mulia dengan menghantar nabi-nabi dari bangsa Israel seperti Moses dan Yesus tetapi disebabkan keingkaran mereka terhadap nabi-nabi dan perintah Allah. Maka mereka telah menganiaya diri mereka sendiri.
Bahkan tidak sempurna iman umat Islam sekiranya tidak beriman kepada Nabi-nabi yang dihantar kepada bangsa sebelumnya termasuk juga di kalangan Bangsa Israel. Sungguh ada sebahagian Muslim di Malaysia suka mengutuk bangsa Israel sebagai Laknatullah (Semoga dilaknat oleh Allah), tetapi ini budaya Melayu dan tidak ada hubungan dengan Islam sebab sekiranya Muslim mengutuk Bangsa Israel maka sama juga dengan mengutuk keturunan nabi-nabi yang Allah pilih. Bahkan Bangsa Israel adalah bangsa terpilih tetapi disebabkan keingkaran mereka maka Allah peringatkan mereka.

Islam hanya membenci orang-orang yang melakukan kezaliman tidak kira bangsa termasuk juga sebahagian bangsa Israel yang telah menzalimi orang-orang Palestina iaitu Ziones, sebetulnya bukan hanya orang Islam sahaja membenci dan mengutuk kezaliman Ziones. Bahkan semua bangsa di dunia yang memegang kuat hak azasi manusia tidak boleh terima kezaliman Ziones terhadap Rakyat Palestina. Bahkan Rakyat Israel sendiri menentang kezaliman tersebut sunguhpun mereka akan ditangkap dan dimasukkan ke dalam penjara, ini menunjukkan bahawa simpati Muslim tidak mengenal bangsa dan agama.

Kalau kita merujuk peta maka peta sebelum tahun 1948 kita tidak menemukan negara Israel tetapi pengistiharan Israel secara tidak sah telah mendatangkan huru-hara di Bumi Jerusalem disebabkan keangkuhan dan kezaliman yang dilakukannya (Rujuk Gambar sebelah kiri Peta Map Israel 2009, Gambar sebelah kanan Gambar Map Israel pada tahun 1948). Sebagai penduduk tempatan yang sah rakyat Palestina akan berperang untuk melindungi harta dan tanah mereka, salahkah?
Sekiranya penjajah masuk ke Malaysia hari ini, adakah kita akan membiarkannya? Mesti tidak! Kita akan lawan sedaya upaya untuk mempertahankan negara Malaysia tercinta. Kita lihat masa penjajahan Jepun dahulu, semua berperang untuk mempertahankan kemerdekaan Malaysia. begitu juga dengan Palestina.

1 comment:

  1. Anda salah sejarah, mengapa israel memiliki tanah Palistina tanpa sah.
    Anda harus tahu bumi bukan milik Palistina tapi milik Allah.
    Kalau Allah yang maha kuasa memberikan tanah Palistina umat Allah,
    siapa berani membantah kekuasaan Allah, sekali algi harus banyak belajar sejarah dunia agar anda tidak tertpu dengan ajaran sesat bangsa Arab >

    Saya bertaya selama ratusan tahun bangsa Israel membantai Palistina Gaza..?
    Bangsa Arab bisa apa..sekali saya katakan bisa apa, kan sesama muslim...mengapa bangsa Arab berdiam diri melihat islam di bantai di timur tengah..?

    Anda harus bertaya papa Allah swt yang bediam di Mekkah..?
    kasihan keturunan Ismail budak Hagar tetap tertindas atas kuasa Allah.

    ReplyDelete